woensdag 6 juni 2012

Ciao Tutti - Blog in boekvorm



De mooiste verhalen (én aanvullingen) van de blog Ciao Tutti zijn nu gebundeld in een heus boek! 'Ciao tutti – ontdekkingsblog door Italië'.

Als trouwe lezer van Saskia's blog, was ik zeer vereerd een exemplaar te mogen ontvangen, op een zonnige dag nog wel!
Dat is geen straf, vond ik, met een Italiaanse getint boek onder een Italiaans aandoende zon, las ik het boek in razendsnel tempo. Door de afwisseling in korte verhalen met mooie foto's, is het een heerlijk luchtig boek om te lezen, bijv. tijdens de vakantie, thuis op de bank of zo nu-en-dan een verhaal tussendoor. De verhalen zijn gerangschikt per regio zodat je eventueel je favoriete regio eerst leest. Wat ook gezegd mag worden, is dat het boek erg goed is vormgegeven, met z'n ronde hoeken en vintage-look kaft. Uiteraard gebruikte ik een post-elastiek als bladwijzer, hoe kon ik anders.

Italie is me niet onbekend na er gewoond, gewerkt en gereisd te hebben. Toch lees ik telkens weer verrassende passages. Saskia weet namelijk nét even verder te kijken dan de gemiddelde toerist. Ze kent Florence beter dan Amsterdam, geeft originele tips en weet de échte inside-verhalen los te peuteren welke ze ook nog eens op originele wijze weet op te schrijven. Zo weten wij de volgende keer hoe over te steken in Venetië en gaan we uiteraard op zoek naar dat onbekende geheime restaurantje dat zo typisch Italiaans is gebleven.

We zijn benieuwd welke regio's Saskia nog gaat ontdekken en volgen daarom ook haar verhalen online op haar blog Ciao Tutti.

Onze conclusie: Meenemen dit boek in je reiskoffer! Je zult er geen spijt van krijgen :-)

Het boek is zowel in Nederland als in Vlaanderen verkrijgbaar in de boekhandel. Je kunt het natuurlijk ook online bestellen, via www.koopeenleukboek.nl

CIAO TUTTI
Schrijver: Saskia Balmaekers
Uitgeverij: De Boekenmakers
ISBN: 978-90-77740-97-2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten